Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Chudáci děti

Původně jsem psal článek pro http://www.basketbal-klatovy.cz. Okolnosti, o kterých je zmínka v závěru, mě přesvědčily o tom, že si článek zaslouží své místo na mém blogu.

Když jsem v článku z 8.2. na tomto webu na začátku února dal do přiloženého videa fotku trenéra Slovanu Liberec pana Pavla Hoftycha, který je svojí „šálo-rouškou“ dnes znám v celém českém fotbalu a i u příznivců ostatních sportů, dal jsem tím najevo, že plně souzním s jeho postojem. I já ve videu uvedl svůj názor vzkazem rodičům: „Nezůstávejte lhostejní k tomu, že se páchá zločin na vašich dětech“. Ostatně nebylo to z mé strany poprvé a povětšinou jsem si vyslechl souhlasné postoje, snad s výjimkou dvou lidí, kteří mě upozornili, že v budoucnosti budu všeho toho, co jsem napsal litovat.

Musím napsat, že ač nefandím Slovanu, tak si trenéra Hoftycha velice vážím. Jeho tichý, ale jasný vzkaz prostřednictví nápisu na „šálo-roušce“, nebyl jen „ojedinělým výkřikem do tmy“. Jak jsem viděl, jeho boj pokračuje a odezva, kterou on, ale i řada dalších vyvolala (viz např. olympijští lékaři zde: http://www.basketbal-klatovy.cz/novinky/2979-vratte-detem-sport-), získává více a více stoupenců.

„Stojíme před největším problémem dětského a mládežnického sportu v naší novodobé historii. Pandemie a zákaz organizovaného sportování může zničit či negativně ovlivnit celou generaci dětí, která si najde zalíbení v lenosti, v komfortní zóně u mobilů a počítačů,“ říká Miroslav Jansta, šéf České unie sportu (ČUS), který také našel odvahu nesouhlasit s rozhodnutími mocných vy-volených.

Toto vyjádření najdete v článku, který se mi dostal prostřednictvím mého kolegy k přečtení a který doporučuji ke čtení i vám:  https://www.info.cz/…j5A .

Jak ostatně vy, kteří si článek přečtete, uvidíte, že se zde vyjadřují mnozí a také trenér Hoftych.

Já osobně se přiznám, že jsem si článek přečetl celý. Z počátku mě obsah zaujal jako další kapka vzdoru, který snad již brzy bude řešit, společně s otevřením škol, naše dosud slepá a hluchá vláda, která si na sport vzpomněla až v tomto týdnu, když nařídila testování všech trenérů, funkcionářů a zaměstnanců ve sportovních organizacích !!??  Že by se někdo chtěl za peníze klubů zbavit nakoupených testů, aby mu už konečně byla vyplacena tučná provize?  Jak jsem však pročítal článek dál nabýval jsem pocit, že argumenty autora jsou slabé jako třikrát převařený pytlík čaje. V podstatě jen konstatoval, že zase to jinde tak o moc lepší než u nás není. Večer, při přepínání mezi hokeji a dalšími sporty jsem narazil i na utkání KHL mezi CSKA Moskva a Lokomotivem Moskva. Zarazily mě plné tribuny, stejně tak jako nedávno při jednom utkání Euroligy basketbalu, také z Ruska. Nechtělo se mi věřit, že by to byly jen „Potěmkinovy vesnice“. O Rusku bohužel autor článku na Info.cz nepsal. Ani o jiných zemích, kde se sice také objevil Covid, ale kde život nikdy nevybočil z normálu. O zemích, kde děti sportují, trénují, hrají svá soutěžní i přátelská utkání, chodí bez přerušení do škol.

Jsem toho názoru jako je jedna ze zásad Kobyho Bryanta „Uč se od těch nejlepších“. Ve svých letech se již dívám na věci očima, které již viděly mnohé, dobré i špatné. Kritizuji či chválím podle skutků, ne podle jejich autorů. Proto mě vadí, že když jinde, a je mi jedno zda v Rusku nebo Mongolsku, na Floridě nebo v Austrálii, prostě je mi jedno kde, se dokázali s Covidem vyrovnat tak, že děti chodí do škol, sportují, otevřené jsou restaurace, kina, divadla, bazény atd., nejsou naši mocní, které platíme z našich daní, schopni převzít jejich zkušenosti a uplatnit je i u nás.

Pozn.

Chtěl jsem tento článek ukončit dalším citátem z článku na Info.cz. Bohužel už tam místo něj najdete jen  omluvu se zdůvodněním, že se svět netočí podle jejich přání. Tak se i já musím omluvit za předchozí napsané – vidíte, cenzuru á la Rusko jsme převzít dokázali velice rychle.

Autor: Jindra Svojan | čtvrtek 25.3.2021 11:57 | karma článku: 8,07 | přečteno: 255x
  • Další články autora

Jindra Svojan

Máme svobodu.

Potřetí v tomto roce byly sportující děti vyhnáni z hal a tělocvičen. Třetímu zavření škol zabránily jen vyhlášené vánoční prázdniny. Vláda má plná ústa nežádoucí vysoké mobility lidí ale MHD je přeplněná a bez jakýchkoli opatření

18.12.2020 v 13:20 | Karma: 18,07 | Přečteno: 342x | Diskuse| Politika

Jindra Svojan

Vraťte dětem sport!

Lékařská komise ČOV a drtivá většina pediatrů varují před tvorbou generace „covidových dětí“. Souboj zastánců „zpřísňování“ a „uvolňování“ graduje. Tisíce úředníků na ministerstvech plodí „úderné nesmysly“ Ztratil se zdravý rozum?

30.11.2020 v 15:52 | Karma: 15,53 | Přečteno: 329x | Diskuse| Sport

Jindra Svojan

Jak je libo. Hitler v lednu a také v prosinci. Heydrich v únoru ...

Nestačily hrnečky, teď už zdaleka ne "naše", ale nevím čí vojsko, vyrukovalo s trhacím kalendářem. Opravdu skvost.

28.5.2020 v 20:07 | Karma: 22,38 | Přečteno: 498x | Diskuse| Politika

Jindra Svojan

Trenére, musíte …!

Toto je čtení pro trenéry. Pochopí, že „v tom” nejsou sami. Také pro ty, kteří si trenérskou práci malují v růžových barvách „naprosté a oddané součinnosti po linii rodiče – sportující dítě – trenér“.

6.12.2018 v 11:04 | Karma: 21,04 | Přečteno: 500x | Diskuse| Sport

Jindra Svojan

Rentiér Bohuslav Sobotka aneb 12 let v první linii

„Na sjezd nejedu. Za ČSSD jsem bojoval dlouhých 28 let, z toho 12 let v první linii. Teď už je tento úkol především na nové politické generaci,“ odůvodnil Sobotka svou neúčast v Hradci.Králové.

22.2.2018 v 9:07 | Karma: 38,43 | Přečteno: 1819x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  12:30

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Ve vaně mi spí cizí muž, nejde vzbudit, volal na policii zoufalý majitel domu

24. dubna 2024  12:29

Policisté na Havlíčkobrodsku vyšetřují neobvyklý případ. Do domu v Úsobí se v úterý večer...

Za znásilnění a pokus o vraždu patnáctileté dívky dostal Ukrajinec 19 let

24. dubna 2024,  aktualizováno  12:27

Krajský soud v Plzni odsoudil na devatenáct let Ukrajince Viktora Veselovského, který se loni v...

Svobodu se lidovci snažili dostat pryč ze strany, teď kauzu odkládají

24. dubna 2024  12:20

Lidovecká snaha vystrnadit ze strany jednoho ze svých nejznámějších poliků, bývalého šéfa strany a...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 47
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1840x
Jsem z největšího moravského města v Čechách. Kdysi jsem vystudoval VŠ v Liberci a v textilní branži se pohyboval i na vysokých manažerských postech, kromě ČR také například v Alžírsku a Číně. Po roce 2000 jsem se věnoval krizovému manažerství. Na stará kolena jsem vystudoval Trenérskou školu FTVS Univerzity Karlovy a mohu se tedy v posledních letech, s ohledem na finanční nezávislost, věnovat profesionální trenérské a manažerské práci v basketbalu, mé životní lásce.